اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در شهرکرد

اخذ مشاوره و صدور گواهی نامه ایزو

مشاوره پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو در شهرکرد

پیوندها

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایزو 10004


ایزو 10004 (رضایتمندی مشتریان )

یک عامل کلیدی در موفقیت سازمان رضایت مشتری از آن سازمان و محصول است. بنابراین، نظارت و سنجش رضایت مشتری ضروری است. اطلاعات بدست آمده از نظارت و سنجش رضایت مشتری باعث کشف فرصت ارتقا استراتژی، محصولات، و پروسه های سازمان می شود که توسط مشتریان ارزش گذاری شده و جزو اهداف سازمان هستند.

 یک عامل کلیدی در موفقیت سازمان رضایت مشتری از آن سازمان و محصول است. بنابراین، نظارت و سنجش رضایت مشتری ضروری است. اطلاعات بدست آمده از نظارت و سنجش رضایت مشتری باعث کشف فرصت ارتقا استراتژی، محصولات، و پروسه های سازمان می شود که توسط مشتریان ارزش گذاری شده و جزو اهداف سازمان هستند. چنین پیشرفت هایی اعتماد مشتری را تقویت می کند و مزایای بازرگانی و سایر مزایا را بدنبال دارد. این استاندارد بین المللی در اجرای یک پروسه موثر نظارت و سنجش رضایت مشتری به سازمان کمک می کند.

رابطه گواهینامه ایزو 10004 با ایزو 9001:2008

این استاندارد بین المللی منطبق با ایزو 9001:2008 است، این استاندارد با فراهم سازی راهنمایی درمورد نظارت و سنجش رضایت مشتری اهداف ایزو 9001:2008 را پشتیبانی می کند. این استاندارد دستورات خاصی را در ایزو 9001 که مربوط به رضایت مشتری است شناسایی می کند.

رابطه با ایزو 9004:2009

این استاندارد همچنین با ایزو 9004:2009 همخوانی دارد، این ایزو به حفظ موفقیت یک سازمان کمک می کند.
این استاندارد همچنین با ایزو 10001، ایزو 10002، و ایزو 10003 مرتبط است.


ایزو 10001 شامل راهنمایی است برای هدایت سازمان های مرتبط با رضایت مشتری. این راهنمایی ها باعث کاهش احتمال بروز مشکل می شود و عوامل شکایت و اختلاف را که باعث نارضایتی مشتری است از بین می برد.
ایزو 10002 حاوی راهنمایی است برای رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات. این راهنمایی ها اعتماد و وفاداری مشتریان را با رفع موثر و کارآمد شکایات حفظ می کنند. راهنمایی های موجود در این استاندارد بین المللی به پیاده سازی پروسه رسیدگی به شکایات کمک می کند. برای مثال پروسه های شرح داده شده در این استاندارد می توانند با استفاده از پروسه رسیدگی به شکایات به سازمان در نظارت و سنجش رضایت مشتری کمک کنند.
ایزو 10003 درمورد حل اختلافات مربوط به شکایت از محصول است که در داخل سازمان به طور رضایت بخش قابل حل نیست. ایزو 10003 در به حداقل رساندن نارضایتی مشتری که از شکایت های حل نشده سرچشمه می گیرد موثر است.
این چهار ایزو می توانند بصورت مجزا یا در تعامل با یکدیگر استفاده شوند.

  • فرشته کمالی
  • ۰
  • ۰

سیستم مدیریت یکپارچه

این گواهینامه بر اساس تمایل و در خواست مکرر سازمان ها و مشتریان ،مبنی بر استقرار چند سیستم مدیریتی بصورت یکپارچه و همزمان مبتنی بر اهداف سازمان ها میباشد.
گواهینامه سیستم مدیریت یک پارچه؛ حاصل موفقیت مشتریان در اثبات تطبیق سیستم های مدیریتی با الزامات استاندارد های مرجع براساس مقررات موسسات اعتبار دهنده بین المللی میباشد.
ازمزایای استقراریکپارچه سیستم های مدیریت کیفیت ایزو  9001، سیستم مدیریت محیط زیست ایزو  14001 وسیستم مدیریت ایمنی وبهداشت حرفه ای OHSAS ازقرار زیر است:
• کاهش هزینه های استقرار،ممیزی ونگداری سیستم
•ایجاد یکنواختی در فعالیت زیر سیستم های مورد نیاز
•کاهش زمان استقرار وتسریع در امادگی سیستم برای ممیزی وصدور گواهینامه 
• تمرکز سازمان اداره کننده ومسئولیت های مستقیم اداره وبهبود سیستم ها
• کاهش تعداد اجرای ممیزی در طول سال
• وجهه بهتر ونمایش استقرار حرفه ای تر سیستم مدیریت
نحوه اجرای ممیزی IMS همانند اجرای دیگر ممیزی ها است. در صورت تمایل،متقاضیان ازمزیت یک نوبت پیش ممیزی بهرهمند میشوند. اجرای پیش ممیزی براساس درخواست کار فرما ارائه میگردد.صدور ممیزی در دومرحله ودر ادامه آن فرآیند ارزیابی مستقل و همچنین در صورت تایید گواهینامه صادر میشود.ممیزی سالیانه جهت اطمینان از تداوم اجرا و همچنین تاثیر گذاری بر  سیستم مدیریت یکپارچه به صورت سالیانه مدیریت و اجرا میگردد.

  اخذ ایزو IMS به این مفهوم است که سازمان یا شرکت مربوطه یک توافق بین المللی را قبول کرده است که طی این توافق سیستم مدیریت یکپارچه در آن سازمان پیاده سازی می شود.در این گواهینامه تمامی فرایندها و چارچوبهای سازمان به صورت یکپارچه و واحد در خدمت هدف قرار می گیرند و می توان گفت که مدیریت کیفیت همراه با مدیریت محیط زیسیت در کنار هم یک سیستم یکپارچه قوی بوجود می آورند.

  • فرشته کمالی